הגשת פרויקט גמר במסלול עיצוב פנים - מחזור 24

כשסטודנט במוסד אקדמי שומע “הגשה”, בד”כ מתחילות אצלו תחושות שונות. החל מצמרמורת קלה ועד למיחושים בבטן. בדרך כלל, יש יחס ישר בין מוכנוּת הסטודנט להגשה לבין העֹצמה של התחושות האלה, אך גם הסטודנטים המצטיינים יוכלו להעיד שהם מתרגשים לפני הגשות עד לפעמים חוסר שינה.
נדמה שבמחזור 24 של מסלול עיצוב פנים בשנקר הנדסאים, החוקים קצת שונים. כבר בכניסה לכיתה אפשר היה לראות חיוכים ולחוש באווירה טובה וחמימה שעטפה גם את המבקרים החיצוניים שבאו להתרשם. המגישות הגיעו כולן מוכנות עם חומרים שעבדו עליהן במהלך כל הקורס, והיה בהחלט מרשים לראות את המבט ההוליסטי של כל סטודנטית על הפרויקט.

עיצוב פנים, מודלים, שרטוטים ופרלינים

הסטודנטיות הגישו כל אחת בתורה את החזון שלה לעיצוב חנות במתחם שרונה היוקרתי. הפרויקטים היו מגוונים, החל מחנויות מותגים כשעוני רולקס ונעלי אדידס דרך ספא בהשראה מרוקאית וחוויית מציאות מדומה, ועד חנויות קונספט; לדוגמא חנות פררו רושה של אירה רוזליו שהשוותה את הפרלין לתכשיט, וביטאה את הקוסנפט בעיצוב החנות.
כשסטודנט מגיע להגשה עם ראייה של 360 מעלות על פרויקט, ראייה שנובעת מעבודה רציפה לאורך כל הקורס וההנחיה שמובילה להגשת הגמר, ההגשה מרשימה, ואפשר להחליט אותה על פרויקט אמיתי בשטח.
רוב המגישות הגיעו עם תוכניות משורטטות בקפידה, מודלים בקנה-מידה מדויק, לוחות השראה וחומרים המסבירים את הבחירות העיצוביות וחלק אף הביאו אלמנטים נוספים שהכניסו את הצופים לעולם החנות שעיצוב, כגבינות ויין (הגשת עיצוב חנות יינות יוקרתיים), תה ומופלטות (הגשת ספא בהשראה מרוקאית-מודרנית) וכמובן פרלינים של פררו רושה בהגשת חנות הקונספט. ברכות למצטיינות הקורס!  אירנה רוזליו, רחל ליבנה וגלית אלבז

כמה מילים משתיים מבוגרות הקורס

בר לוטנברג: “כשניגשתי לפרויקט הדבר היחיד שהיה לי נתון, מלבד גודל החנות, הוא מיקום החנות בשרונה בתל אביב. המבנים המרשימים בשרונה מספרים את סיפורו הייחודי של האזור, ולכן היה לי חשוב לבחור במותג ישראלי שמתחבר להיסטוריית המקום ושמציג את מה שיש לישראל להציע- פירות ההדר.
לפרויקט הגמר בחרתי במותג קשת – מיצים טבעיים להם שיניתי את השם ל”ניוטון”. עיצבתי חנות ‘ירוקה’ המעניקה ללקוח חווית קנייה ייחודית, חנות המתקשרת עם המיקום שלה. החנות כוללת עץ בלב החנות, קיר צמחייה דומיננטי, קולטי שמש סולריים, מקום ישיבה מרווח להירגעות עם המשקה וצפייה בנוף. החומרים העיקריים שהשתמשתי בהם הם עץ ממוחזר, זכוכית וצמחייה. כמו כן עיצבתי את מכלול האלמנטים בחנות ממכונת סחיטה, מדים, לוגו ועד לתווית חדשה למשקאות. נהניתי מכל רגע!”
אירה רוזליו: “בתחילת הפרוייקט חשבתי על הרעיון למותג היוקרתי “Ferrero Rocher” – כל פרלין בודד הוא כאבן חן, כתכשיט יוקרתי! לכן, הקונספט החדש שאני מציעה, הוא להפוך את מוצרי שוקולד לאבני חן ולתכשיטי יוקרה. לפיכך חנות שוקולד אמורה להיות מעוצבת בדומה לחנות תכשיטים.
לאורך כל הדרך בפרויקט עבדתי עם אדריכל דניאל ווכטל. הוא מאוד עזר לי להפוך את הרעיון שלי  לכמעט מציאות. אנו מזמינים אתכם לעבור בין התמונות ולהתרשם מהעבודות.
רוצים גם ללמוד עיצוב פנים? צרו איתנו קשר בטלפון 03-6402128 או במייל course@shenkar.ac.il

צילומים מהגשת קורס עיצוב פנים, מחזור 24