עיצוב פנים או הום סטיילינג?

מה ההבדל בין הום סטיילינג לעיצוב פנים? מתלבטים במה לבחור? יש לנו תשובות

רבים מתבלבלים בין עיצוב פנים להום סטיילינג, לכן החלטנו לעשות קצת סדר בעולם המושגים. 

אז מה זה בעצם עיצוב פנים? 

עיצוב פנים הוא הסידור הפנימי של החדרים בתוך מבנה/דירה, מיקום הקירות, החלונות והדלתות. עיצוב הפנים קובע את המבנה הפנימי ופחות מתייחס לאווירה עצמה בתוך החלל. כאן נכנסת לתמונה הלבשת הבית, שהיא ההום סטיילינג. 

בעוד העבודה בעיצוב פנים היא סביב מיקומי קירות וכיו”ב, ההום סטיילינג מתמקד בריהוט, צבע, טקסטיל, מרקמים, תאורה, וכו’. העבודה בהום סטיילינג נעשית על מנת להקנות אופי מסויים לחדר, וזאת על ידי מיקום נכון של הריהוט והלבשתו הנכונה, מה שמאפשר בתקציבים נמוכים יחסית לתקציבים הנדרשים על מנת לשנות את עיצוב הפנים של הדירה. העבודה בהום סטיילינג היא מול לקוחות אשר רוצים להביא שינוי לתוך מרחב המחיה/עבודה שלהם אבל לא רוצים לשבור קירות ולהוציא תקציבים גדולים לשם כך. הרבה פעמים יש ברשותם את כל מה שנחוץ כדי להפוך את החלל למסוגנן יותר, רק חסרה העין המקצועית שתדע למקום את הדברים במקומות הנכונים.

על מנת שהלבשת הבית תהיה מוצלחת, היא צריכה לשקף את אופיים של המאכלסים אותו, לכן שלב קריטי בתכנון נכון של הלבשת הבית הוא ההיכרות; הבין אילו תחושות רוצים לקבל בחלל אותו מעצבים, אילו בעיות אנחנו באים לפתור, ומה התוצאה הרצויה. לא פחות מכך חשוב להבין גם מהו התקציב העומד לרשות הלקוח, ולוח הזמנים לביצוע השינוי. תקציב נמוך אין משמעותו שינוי קל בלבד, שכן בתחום הלבשת הבית ניתן לעשות שינויים גדולים ומרחיקי לכת עם תקציבים נמוכים מאוד, השמיים הם הגבול; ניתן לשלב רהיטים ממוחזרים, כאן נכנסת לתמונה גם היכולת של הסטייליסט להפוך רהיט ישן לחדש בעזרת תיקוני צבע ושיופים קלים בלבד, כאמור גם הטקסטיל הוא אלמנט מאוד חשוב בתהליך, תתפלאו לראות כמה ניתן לשנות את האווירה על ידי בחירה נכונה של וילונות, כריות נוי, שטיחים ועוד.

לסיכום, בעוד עיצוב הפנים הוא המשך עבודתו של האדריכל, ארגון הפנים של קירות הבית, ושינויים בעיצוב הפנים בד”כ דורשים עבודה יקרה וארוכה של קבלנים ובעלי מקצוע, הלבשת הבית, ההום סטיילינג זו הדרך שלנו לעבוד עם מה שיש, ולהפוך את זה למזמין יותר, ועונה יותר לצרכי דיירי הבית, ללא צורך בהוצאות שיפוץ גדולות

מוזמנים לקרוא גם על לימודי תעודה