סגנונות עיצוב פנים – 5 הסגנונות הפופולריים בישראל לשנת 2023

 

לעיצוב פנים יש השפעה אדירה על החלל מבחינת חוויית השימוש בו, רמת הפונקציונליות שלו והרגשות שהוא מעורר. כתוצאה מכך יש לו השפעה גדולה על הדיירים והשוהים בו באופן זמני או דרך-קבע ועל חייהם. עיצוב פנים איכותי יכול לשקף את היצירתיות של המעצבים ואת האישיות של הדיירים. כיום הן בישראל והן ברחבי העולם עושים שימוש באינספור סגנונות עיצוב פנים השונים אחד מהשני במובנים רבים. לפניכם 5 הסגנונות הפופולאריים כיום בישראל. 

עיצוב פנים בסגנון סקנדינבי 

מספר סגנונות עיצוב פנים שפותחו במאה ה-20 ב-5 מדינות סקנדינביות: נורבגיה, דנמרק, פינלנד, שוודיה ואיסלנד. מה שמאפיין את העיצוב הסקנדינבי בכללותו הוא מינימליזם, פשטות ושימושיות. 

חללים בעיצוב סקנדינבי מאופיינים בנוחות ופונקציונאליות גבוהה מאוד על-פי ובהשראת המונח והקונספט הסקנדינבי “Hygge”, שמדבר על בייתיות וחמימות. פלטת הצבעים שלהם חמימה ומזמינה. הריהוט מאופיין בקווים ישרים ונקיים. העיצוב הסקנדינבי שם דגש על חומרי גלם טבעיים, כמו עצים, כותנה, עור ופשתן, והוא מתאים מאוד לאירוח אינטימי ונעים של אנשים קרובים.

עיצוב פנים בסגנון אקלקטי

אקלקטיות משמעותה עושר ומגוון תרבותי רחב. עיצוב פנים אקלקטי שואב השראה ושואל רעיונות מקשת רחבה של מקורות, תקופות, תרבויות וסגנונות עיצוב פנים. התוצאה הסופית היא פסיפס עיצובי מגוון, יצירתי, ייחודי ומעניין – הכל חוץ ממשעמם. 

עיצוב פנים אקלקטי מתאים במיוחד לאנשים ולמעצבים פתוחי-מחשבה, לאנשים שרוצים לבטא את עצמם ושהבית שלהם יבטא את מי שהם. מרחב הבחירה הוא עצום והתוצאה הסופית תלויה בשילובים הנבחרים. צבעי הרקע הנבחרים הם לרוב נייטרליים בשביל להדגיש את הריהוט והאובייקטיבים השונים בחלל. האתגר הטמון בעיצוב אקלקטי הוא שמירה על איזון בין צבעים ומרקמים מבלי להציף את העין. 

עיצוב פנים בסגנון בוהו 

סגנון עיצוב שהיה נפוץ בעבר בעיקר בבתי קפה ובמסעדות, אך הוא הופך לפופולרי עם השנים גם בבתי מגורים. בדומה לעיצוב אקלקטי, גם עיצוב בסגנון בוהו הוא אישי מאוד ונתון לבחירה אישית רחבה. הוא מאופיין במגוון וחופש הבחירה של המעצבים הוא גדול.

לצורך הדוגמא – עיצוב בוהו עשוי לשלב בין ריהוט וינטאג’ וריהוט חדש, וסביב שולחן הישיבה עשויים להיות מונחים כיסאות במגוון סגנונות שונים לחלוטין. חומרי הגלם הנפוצים בעיצוב בוהו הם חומרי גלם במצבם הטבעי והנא – חומרים שלא עברו עיבוד או טיפול, כמו עץ וקש ובדים כגון כותנה וצמר אנגורה. 

עיצוב פנים בסגנון תעשייתי

סגנון עיצובי שנוצר במקור בשנות ה-60 של המאה ה-20 ועדיין זוכה לעדנה רבה. הוא מאגד בתוכו גם אסתטיקה וגם שימושיות. הוא מכונה “תעשייתי” מכיוון שהוא חושף חומרי בניין ואלמנטים שבדרך כלל נהוג להסתיר בעיצוב, כמו קירות עשויים לבנים, חומרים ממוחזרים וצינורות.

כשמו כן הוא – עיצוב תעשייתי עשוי לשאוב השראה ולהשתמש באלמנטים מהעולם התעשייתי – ממפעלים וממחסנים. מבין הסגנונות הנפוצים זהו אולי הסגנון הקל ביותר ליישום, וזאת הודות לשימוש בחומרים ניטרליים, פלטת צבעים נייטרלית והעובדה שהמעצבים לא צריכים להשתמש בטריקים רבים על-מנת לגרום לבית להיראות טוב ומרשים – האלמנטים התעשייתיים מרשימים ומושכים את העין בכוחות עצמם.

עיצוב פנים בסגנון מסורתי

עיצוב מסורתי שואב השראה ממגוון סגנונות עיצוב פנים מתקופות היסטוריות מוקדמות יותר, כמו למשל מהמאה ה-18 או ה-19, אך אינו מתבסס על תקופה ספציפית, וכמובן שהמעצבים שמים דגש על התרבות וההיסטוריה המקומית. 

עיצוב מסורתי הוא אחיד וסימטרי ומבוסס על קווים נקיים וישרים. הוא לא משעמם אך גם לא בולט או צועק באופן בלתי-רגיל. מעצבי הפנים לרוב מכניסים לתוכנית העיצוב מספר אלמנטים מודרניים לצד אובייקטיבים בעלי ערך רגשי לדיירים ואובייקטים שנרכשו בשוקי עתיקות. עיצוב מסורתי מתאים במיוחד לקהלים מסורתיים, שמרניים וכאלו שמעריכים עתיקות, תרבות קלאסית ואומנות קלאסית. בנוסף לכך מושם דגש על יצירת חלל חמים ומזמין למשפחה ולאורחים.

מתרגשים מסגנונות עיצוב פנים? היפכו את הרגש למקצוע

אם אתם מתעניינים בסגנונות עיצוב פנים ומוצאים שיש לכם תשוקה אמיתית לתחום העיצוב, מכללת שנקר הנדסאים מכשירה מעצבי ומעצבות פנים בשני מסלולים שונים:

  • לימודי אדריכלות ועיצוב פנים לתואר הנדסאי – מסלול תעודת הנדסאי בן 5 סמסטרים שאורך בין 2.5 ל-3.5 שנים ומכשיר הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים
  • לימודי עיצוב פנים – קורס מקצועי ופרקטי בן 14 חודשים שמכשיר מעצבי פנים

שני המסלולים מעניקים לבוגריהם ניסיון מעשי אמיתי ומכשירים אנשי מקצוע שיכולים להתחיל לעבוד מיד בסיום הלימודים – הן כעצמאים, משמע פרילאנסרים או בעלי סטודיו לעיצוב פנים, והן כשכירים במגוון משרדים, חברות ועסקים בתחום עיצוב הפנים. אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לקבלת מידע נוסף ובינתיים לקרוא יותר על לימודי הנדסאי ולימודי עיצוב פנים.

מוזמנים גם לקרוא על לימודי תעודה