מה לומדים הנדסאי תוכנה

לאור העליה המתמדת בדרישה לאנשי מקצוע בתחום התוכנה, המשק הישראלי נערך על ידי יצירת מסלולי הכשרה נוספים עבור סטודנטים המעוניינים להשתלב בתחום, לאו דווקא כמהנדסים. המסלול החדש ללימודי הנדסאי תוכנה נוצר על מנת לענות בדיוק על צורך זה.

אז למה כדאי ללמוד הנדסאי תוכנה?

היתרון הבולט ביותר בלימודי הנדסאים הוא משך הלימודים, שנתיים, ארבעה סמסטרים בלבד. בצד הפרקטי של הלימודים, יש חפיפה עם הנושאים הנלמדים הן בתואר מהנדס והן במסלול ההנדסאים, כלומר, שפות התכנות המבוקשות ביותר במשק, דוגמת פייתון, אנגולר, Asp.net, כמוהן גם מערכות הפעלה ושפות תשאול בסיסי נתונים כלולות בתכנית הלימודים עבור שני סוגי ההכשרה. אספקטים נוספים של עולם התוכנה כגון עיצוב ממשק משתמש ובניית אתרים וקורסים חדשים בנושאי היכרות עם עולם ההיטק, בקרת איכות ובדיקת תוכנה נכללים רק בתכנית הלימודים של ההנדסאים. נושאים תאורטיים כגון מתמטיקה, פיזיקה, לוגיקה, בינה מלאכותית, קומבינטוריקה ועוד, לא נכללים בתכנית הלימודים במסלול הנדסאי. על כן משך הלימודים הוא שנתיים בלבד לעומת ארבע שנים לתואר מהנדס אקדמאי. השנתיים הנוספות הללו, מאפשרות להנדסאי לצבור ניסיון תעסוקתי, בלימודי ההנדסה מוקדש הזמן הזה ללימודים תאורטיים מעמיקים יותר.

הנדסאי תוכנה - כדאי?

בעוד לימודי הנדסה דורשים ממוצעי בגרויות גבוהים, מינימום 4 יח”ל אנגלית ומתמטיקה ולפחות 600 בפסיכומטרי בממוצע, על מנת להתחיל לימודי הנדסאי מספיק 3 יח”ל אנגלית ומתמטיקה, 2 יח”ל עברית, מה שמאפשר להתחיל את הלימודים ולא להתעכב על שיפור בגרויות ופסיכומטרי על מנת להתאים לתנאי הקבלה.

ההבדלים העיקריים בין תפקידים המוצעים למהנדסים והנדסאים הם בעיקר בתחומי אחריות. מהנדס אשר הכשרתו כוללת ידע תיאורטי רב, אחראי על תכנון המאקרו של הפרוייקט, בעוד שהנדסאי אמון על היישום הטכני ובקרתו. שילוב זה מספק את היתרונות של כל אחד מתחומי ההכשרה הללו, ויוצר ‘רצף מקצועי’ בעל ערך רב המאפשר בניית צוותי תכנה מגוונים וחזקים.

קיים ביקוש הולך וגובר לכותבי קוד בתחומים כגון הביג דאטה, שיווק דיגיטלי, מסחר ועוד, אך גם בתחומים אחרים כגון אבטחה, ניהול פרטיות, ניהול פלטפורמות פיננסיות. משרות כמו QA ובניית אתרים גם הן רלוונטיות להנדסאי תוכנה.

מכללת שנקר הנדסאים מציעה מסלול לימודים ייחודי להנדסאי תוכנה בו משולבים גם לימודי UX/UI, המקנים יתרון משמעותי לבוגרי המסלול, לצד הלימודים בכיתות קטנות, מה שמאפשר למרצים שלנו לתת את מירב תשומת הלב לסטודנטים.

מוזמנים לקרוא גם על לימודי תעודה