אם אתם יצירתיים, אוהבים אינטראקציה עם אנשים, ויודעים להעריך אסתטיקה, תמצאו סיפוק גדול בשני המקצועות של עיצוב פנים והום סטיילינג.  עם זאת, קיימים מספר הבדלים בין מסלולי הקריירה.

 שני התחומים המעצבים נדרשים ליצור חללים שמדברים בשפה הייחודית של הלקוחות שלהם, תוך שמירה על איזון עדין בין צרכים פרקטיים לבין אסתטיקה. עבודה זו מצריכה מגע אישי עמוק עם הלקוחות, כדי להבין את צרכיהם, טעמם וחלומותיהם, ולתרגם אותם למרחב פיזי. היא מאפשרת למעצבים להשתמש בכישוריהם היצירתיים כדי ליצור סביבות מגורים או עבודה שלא רק נראות טוב, אלא גם מעניקות תחושה של בית ושייכות. פרויקטים בתחום מעניקים סיפוק עצום של יצירה אישית.  

גם אם התחומים דומים, עיצוב פנים והום סטיילינג עדיין ישנם הבדלים מהותיים, ומסיבה זאת נהוג בשנים האחרונות להפריד בין שתי התמחויות אלו. בקצרה:
עיצוב פנים עוסק במבנה החללים הפנימיים, בעוד הום סטיילינג עוסק בפריטים שבתוכם.
עיצוב פנים עוסק בתכנון, הום סטיילינג עוסק בסגנון.
עיצוב פנים עוסק בפרקטיקה, הום סטיילינג עוסק באסתטיקה.

מהו עיצוב פנים?

מילת המפתח שאתם צריכים לזכור היא: Design

עיצוב פנים הוא תחום העוסק בתכנון ובשינוי החללים הפנימיים של המבנה במטרה לספק לדיירים פתרונות יעילים לצרכים פרקטיים ובהתאמה לאורח החיים שלהם. מעצבי פנים משפיעים באופן ישיר על כל מה שבתוך המבנה, לרבות מיקום החדרים, גודל החדרים, אמצעי התאורה, מיקום נקודות מים וחשמל, מיקום החלונות, מיזוג אוויר, נגרות – ועוד. פרויקטים של עיצוב פנים כרוכים לעיתים בשיפוץ משמעותי, לרבות פעולות כגון שבירת קירות, חידוש חדרי רחצה, החלפת צנרת, הוספת חלונות ושינוי החלוקה הפנימית של המבנה. 

מהו הום סטיילינג?

מילות המפתח שאתם צריכים לזכור:  Vibe, Feel & Style

תחום ההום סטיילינג או “הלבשת בתים” עוסק ביצירת אווירה ובהקניית אופי ספציפי לחדרי הבית. המטרה היא לסגנן את הקיים בהתאם לרצונות הדיירים והתחושות שהם מעוניינים לקבל בעת שהותם בחלל מבלי לערוך שינויים דרסטיים או שינויים במבנה. הום סטייליסט עובד במידה רבה עם מה שיש, בתוספת פריטים ספציפיים, ומתמקד ביצירת vibe מסוים בחלל, תוך התמקדות באלמנטים כגון ריהוט, צבע, גימורים, פרזולים, צמחייה, אמנות, מרקמים, טקסטיל ואקססוריז.

מה ההבדל בין עיצוב פנים והום סטיילינג?

להלן ההבדלים העיקריים

להלן 6 הנקודות העיקריות בהן נבדלות 2 ההתמחויות:

  1. העיסוק המרכזי– בעוד עיצוב פנים עוסק במבנה החללים הפנימיים, הום סטיילינג עוסק באובייקטים שבתוך החללים הפנימיים

  2. מטרה – עיצוב פנים מספק מענה לצרכים פרקטיים יומיומיים, בעוד הום סטיילינג מתמקד באסתטיקה, בסגנון ובמתן מענה לצרכים רגשיים

  3. היקף העבודה – פרויקט עיצוב פנים יכול להיות בהיקף של שיפוץ גדול, שינוי מוחלט או עיצוב מהיסוד, בעוד פרויקט הום סטיילינג הוא יחסית ממוקד וספציפי, בהיקף קטן יותר, תוך התמקדות ברענון ושדרוג הקיים ולרוב ללא שיפוץ
     
  4. תקציב – עבודת עיצוב פנים היא עבודה בהיקף גדול יותר ובעלות גבוהה יותר מאשר עבודת הום סטיילינג
     
  5. זמן עבודה – ביצוע פרויקט עיצוב פנים נמשך זמן רב יותר מאשר פרויקט הום סטיילינג

  6. לימודים – עומדים לרשתוכם מסלולי הסמכה שונים. מסלול עיצוב פנים כולל בתוכו לימודי הום סטיילינג ונמשך 14 חודשים במסלול בוקר או ערב. קורס לימודי הום סטיילינג נמשך 28 מפגשים בסך של 119 שעות.

 לימודי תעודה במכללת שנקר הנדסאים – הבחירה שלכם: עיצוב פנים או הום סטיילינג

לאחר שהסברנו מה ההבדל בין עיצוב פנים והום סטיילינג, ניגש לפרקטיקה – כיצד אתם יכולים להתמקצע ולעבוד בתחום?

מכללת שנקר הנדסאים מציעה לימודי תעודה בשני המקצועות. המסלולים מעניקים ידע תיאורטי ומעשי רב – עם דגש על הצד הפרקטי, סיורים בשטח ופיתוח שפה עיצובית ייחודית. הסטודנטים שלנו יוצאים עם תיק עבודות אישי, מגוון ומקצועי, שמסייע להם להשיג עבודה ראשונה בתחום – כשכירים במשרד או כעצמאים בעלי משרד. בנוסף לכך חשוב לדעת שכל המרצים שלנו בעלי ניסיון רב הן בהוראה והן בעיצוב ותכנון פרקטי בשטח.

בין הנושאים הנלמדים במסלול עיצוב פנים נכללים גם:

  •       תכנון פרויקטי מגורים ופרויקטים מסחריים
  •       הבנת המרחב
  •       שרטוט וניתוח תוכניות
  •       בניית קונספט עיצובי
  •       בניית מודל
  •       יצירת מודלים והדמיות של חללי פנים

בין הנושאים הנלמדים במסלול הום סטיילינג נכללים גם:

  •       כלים בעיצוב החלל, הלבשת בית ויצירת אווירה ייחודית
  •       העמדת ריהוט נכונה
  •       תכונות הצבע, השפעותיו ותפקידיו בחלל
  •       טרנדים וסגנונות עיצוב עכשוויים

מתלבטים מה מתאים לכם?

מוזמנים להיכנס לעמודי המסלולים כדי לקבל מידע נוסף:

לקבלת מידע נוסף אודות לימודי עיצוב פנים – לחצו כאן.

לקבלת מידע נוסף אודות לימודי הום סטיילינג – לחצו כאן.


מומלץ להגיע ליום פתוח של המכללה או ליצור  איתנו קשר במספר 03-640-2100 ונשמח לספק לכם מידע נוסף ולהבין יחד איתכם מה המסלול שהכי מתאים לכם.