מה”ט מבחנים הנדסאים – אלו הבחינות בדרך לרישום כהנדסאים מן המניין

על-מנת להירשם בהצלחה כהנדסאים מוסמכים יש לעבור מספר מבחנים מטעם המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע, או בקיצור – מה”ט. זאת בנוסף למעבר בחינות פנימיות במכללה בה אתם לומדים. בכל הקשור למה”ט מבחנים הנדסאים, ניתן לחלק את הבחינות לבחינות גמר ממלכתיות והגשת פרויקט גמר הכולל מעבר מבחן הגנה על פרויקט הגמר. מידע מדויק על כל הבחינות ממתין לכם כאן – שתהיה קריאה מועילה.

מעבר בחינות גמר ממלכתיות להנדסאים

בכל שנה נערכות בחינות גמר ממלכתיות להנדסאים כחלק ממכלול מה”ט מבחנים הנדסאים. על-מנת להירשם כהנדסאים מוסמכים יש צורך לקבל ציון עובר בכל בחינות הגמר הנערכות על-ידי מה”ט. הבחינות נערכות באביב ובקיץ וניתן לגשת גם למועד ב’ במידת הצורך. את לוח הבחינות המעודכן לשנת 2023 תוכלו למצוא כאן. בחינות הגמר ייבחנו את הידע וההבנה שלכם בנושאים השונים שלמדתם במרוצת הלימודים וייבחנו את היכולת שלכם לבצע אינטגרציה בין הנושאים.

הגשת הצעה לפרויקט גמר והכנת פרויקט גמר

הגשת פרויקט גמר מהווה חלק בלתי-נפרד מלימודי הנדסאי. על-מנת להתחיל לעבוד באופן רשמי על הפרויקט יש להגיש בראש ובראשונה הצעה לפרויקט גמר, המהווה תקציר לפרויקט כולו, ומכילה נושא, מטרה ותיאור קצר של הפרויקט. ניתן להתחיל לעבוד על פרויקט הגמר רק לאחר שמתקבל אישור עבור ההצעה שלו. האישור מתקבל ממכללת שנקר הנדסאים ומגורם מקצועי שמגיע מטעם מה”ט.

מבחן הגנה על פרויקט הגמר

לאחר שפרויקט הגמר שלכם הושלם בהצלחה, לרבות ספר הפרויקט – תדרשו להיבחן עליו במה”ט במה שנקרא “מבחן הגנה על פרויקט הגמר”. זהו תנאי בסיסי והכרחי לרישום הנדסאים במרשם ההנדסאים, הכרה כהנדסאים מוסמכים מן המניין והתחלת עבודה רשמית ותקנית בתחום אותו למדתם. 

במהלך המבחן תציגו את הפרויקט שלכם באופן מלא ותענו על שאלות שיציגו בוחנים מטעם מה”ט. השאלות יהיו מגוונות וייגעו בהכנת הפרויקט, ביצועו והצגתו, כולל התייחסות למסקנות, ממצאים ופתרון סוגיות שהופיעו במהלך הכנתו. כמו כן תשאלו גם על הקשר בין פרויקט הגמר שלכם לבין תוכנית הלימודים במוסד בו למדתם. יש לקבל ציון עובר במבחן ההגנה על-מנת להיות זכאים לתעודת הנדסאי.

דרישות נוספות לקבלת דיפלומה

בנוסף להגשת פרויקט גמר ולהשגת ציון עובר בכל בחינות הגמר הממלכתיות ובמבחן ההגנה על פרויקט הגמר, יש צורך לקחת חלק מלא ואקטיבי בתוכנית הלימודים, להיות נוכח בשיעורים, להגיש עבודות ולעבור בחינות פנימיות במרוצת הלימודים במסלול ההנדסאי.

קריירה מוצלחת וענפה כהנדסאים לאחר לימודים במכללת שנקר הנדסאים

הלימודים במכללת שנקר הנדסאים יעניקו לכם ידע תיאורטי, כלים פרקטיים וניסיון מעשי רב – עם דגש ספציפי על הפן המעשי. צוות המכללה מורכב מאנשי מקצוע שגם מרצים וגם עובדים בשטח ביום-יום ויש להם ניסיון מעשי רב הן בלימוד והן בעבודה בתחום ההתמחות שלהם.

צוות המרצים שלנו יכין אתכם בצורה הטובה ביותר, כך שתגישו פרויקט גמר מוצלח ותעברו בהצלחה את כל הבחינות הנדרשות על-ידי מה”ט מבחנים הנדסאים, לרבות מבחן ההגנה על פרויקט הגמר ובחינות גמר ממלכתיות להנדסאים. יש לציין שהסטודנטים במסלולי ההנדסאי במכללת שנקר הנדסאים זוכים לציונים גבוהים ולאחוזי מעבר גבוהים במיוחד.

מעבר לכך תזכו למעטפת האנושית והמקצועית המלאה במטרה לצלוח את כל האתגרים שבדרך ולהתחיל לעבוד כהנדסאים מן המניין. דעו שהסטודנטים שלנו נהנים משכר גבוה מהממוצע במשק,

לקבלת מידע נוסף אודות הלימודים במכללה, לרבות לימודי הנדסאי ולימודי תעודה, צרו איתנו קשר במספר הטלפון 03-6402100 או בטופס הנמצא כאן.