זכות חתימה לתכנון מבנים – מי רשאים לחתום, ועל מה? זוהי התשובה המלאה

ישנם 2 מסלולי לימודי הנדסאי שמקנים בסופם זכות חתימה – משמע זכות חתימה לתכנון מבנים עד גובה 4 קומות בכפוף לחוק התכנון והבנייה: הנדסאי בניין והנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים. על מנת לקבל את זכות החתימה יש להשלים בהצלחה את הלימודים, כולל עמידה בכל הדרישות הנלוות – ואז להירשם במרשם ההנדסאים המוסמכים. לאחר מכן אתם רשאים לחתום ולפתח קריירה חדשה ומשגשגת כהנדסאים מורשי-חתימה. להלן כל המידע לו אתם זקוקים בכל הקשור לזכות חתימה כהנדסאים מוסמכים.

זכות חתימה בתור הנדסאי בניין / הנדסה אזרחית

לימודי הנדסאי בניין בשנקר הנדסאים מתחלקים בתוכם ל-2 מסלולי התמחות:

  1. המסלול לניהול הבנייה
  2. המסלול לתכנון מבנים

מביניהם, הלומדים במסלול לתכנון מבנים מקבלים זכות חתימה לתכנון מבנים עד גובה 4 קומות בכפוף לחוק התכנון והבנייה. זכות החתימה מוענקת באופן מיידי עם קבלת הדיפלומה ואינה תלויה בתקופת התמחות או במעבר בחינות גילדה.

זכות חתימה בתור הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים

לימודי אדריכלות ועיצוב פנים בשנקר הנדסאים מקנים זכות חתימה לבניינים עד גובה 4 קומות בכפוף לחוק התכנון והבנייה. יש לדעת שזאת בניגוד למוסדות לימוד רבים אחרים המלמדים גם לתואר ראשון אך אינם מקנים זכות חתימה כלשהי. גם במקרה זה, זכות החתימה מוענקת באופן מיידי עם קבלת הדיפלומה ואינה מצריכה סטאז’ או מעבר בחינות גילדה.

רישום במרשם ההנדסאים המוסמכים

לאחר השלמת הלימודים באחד מהמסלולים הנ”ל יש להירשם במרשם ההנדסאים המוסמכים של משרד העבודה. רק לאחר מכן ניתן להתחיל לעבוד באופן רשמי בתחום שלמדתם ולחתום על מבנים עליהם אתם מוסמכים לחתום. לצורך כך יש להגיש בקשת רישום, אליה יש לצרף את הדיפלומה וגיליון הציונים שלכם. כאן תמצאו טופס בקשה דיגיטלי.

זכות חתימה של הנדסאי לעומת זכות חתימה של מהנדס

מהנדסי בניין ואדריכלים מוסמכים, אשר נרשמו בפנקס המהנדסים והאדריכלים, זכאים לזכות חתימה דומה לאלו של הנדסאי בניין והנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים. למעשה, ב-3 השנים הראשונות לאחר הרישום בפנקס מדובר בזכות חתימה זהה לחלוטין לזכות החתימה של הנדסאי. רק לאחר 3 שנים באפשרותם של מהנדסים ואדריכלים להגיש בקשה לרישום בפנקס בתור מהנדס רשוי ואדריכל רשוי. אם הבקשה מאושרת הם יכולים לחתום על מבנים בכל גובה.

לימודים בשנקר הנדסאים ופיתוח קריירה כהנדסאים מוסמכים

תוכניות הלימודים בשנקר הנדסאים מוכרות על ידי מה”ט – המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית, ומקנות לבוגרים במסלולים הנ”ל את הזכות להירשם במרשם ההנדסאים, לפתח קריירה בתחום ולחתום על מבנים של עד 4 קומות בכפוף לחוק התכנון והבנייה.

שהלימודים יעניקו לכם הן ידע תיאורטי רב והן כלים פרקטיים וניסיון מעשי – עם דגש על הפן המעשי. כל זאת בשביל שתגיעו מוכנים לשוק העבודה ואכן תמצאו עבודה ראשונה בתחום. זוהי אחת הסיבות העיקריות לכך שבוגרי המכללה זוכים לביקוש גבוה במיוחד במשק + לשכר גבוה מהממוצע ביחס לקולגות שלמדו במוסדות לימוד אחרים.

אם אתם מתעניינים בלימודים במסלול הנדסאי בניין – לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים.

אם אתם מתעניינים בלימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים – לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים.

להרשמה לאחד מהמסלולים הנ”ל לחצו כאן.

אם לחילופין אתם מתעניינים בלימודי תעודה, לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים.

מעבר לכך כמובן שאתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר במספר 03-6402100.