זכויות הנדסאים – להלן כל הזכויות להן אתם זכאים כבעלי תואר הנדסאי מוסמך

לאחר שתסיימו בהצלחה את לימודי ההנדסאי תהיו זכאים למספר זכויות הנדסאים חשובות שכדאי לכם להכיר ולנצל. המידע העדכני ביותר בכל הקשור לזכויות ולהטבות המגיעות לכם מחכה לכם בשורות הבאות.

רישום במרשם ההנדסאים המוסמכים לצורך התחלת עבודה וקריירה בתור הנדסאים

לצורך התחלת עבודה כבעלי תואר הנדסאי מוסמך ופיתוח קריירה משגשגת בתחום, יש לבצע קודם כל רישום הנדסאים במרשם ההנדסאים המוסמכים. הרישום במרשם ההנדסאים יכול להתבצע מיד לאחר קבלת הדיפלומה ומאותו הרגע תהיו מורשים לעבוד ללא צורך בסטאז’ או בבחינת גילדה. מבין מכלול זכויות הנדסאים, זוהי כמובן הזכות הקריטית והבסיסית ביותר.

נקודת זיכוי ממס הכנסה למטרת הקטנת גובה המס

נקודות זיכוי מקטינות את גובה מס ההכנסה שאתם משלמים בפועל. הנדסאים שסיימו את לימודיהם ולמדו 1,700 שעות לימוד או יותר זכאים לנקודת זיכוי ממס הכנסה למשך שנה אחת. נכון לשנת 2023, נקודת זיכוי שווה 2,820 ₪ לשנה או 235 ₪ לחודש. תוכלו לבחור האם לממש את הזכות בשנת המס הראשונה שלאחר סיום הלימודים או בשנת המס שבאה לאחריה. כדאי לדעת בנוסף שזכות זאת תקפה לכלל ההכנסות החייבות במס באותה שנת מס ולא רק על אלו שהושגו במסגרת עבודתכם כהנדסאים.

חוק ההנדסאים המוסמכים – הרחבת הזדמנויות העבודה במגזר הציבורי

חוק ההנדסאים שנחקק בשנת 2012 משווה את מעמד ההנדסאים לבעלי תואר אקדמי כשמדובר בהתחרות על משרות ומכרזים בגופים ציבוריים וממשלתיים. משמעות הדבר היא שאין למנוע מכם כהנדסאים את הזכות להגיש מועמדות לתפקידים ומשרות בגופים ציבוריים. חוק זה הגדיל את אפשרויות הקידום וכמות המשרות הזמינות להנדסאים המעוניינים לעבוד במגזר הציבורי.

הצטרפות וחברות בהסתדרות ההנדסאים בישראל

בעלי תואר הנדסאי מוסמך זכאים להירשם בהסתדרות ההנדסאים בישראל. לשם כך ניתן להצטרף באמצעות הטופס הבא. החברות בארגון מקנה מגוון רחב של זכויות שכדאי לבדוק ולנצל. רשימת הזכויות המלאה העומדת לרשותכם במידה ותצטרפו להסתדרות ההנדסאים נמצאת כאן.

לימודי הנדסאי במכללת שנקר הנדסאים

לאחר שתסיימו בהצלחה את לימודיכם במכללה תהיו זכאים להירשם באופן מיידי במרשם ההנדסאים המוסמכים ללא צורך בסטאז’ או במעבר בחינת גילדה ותוכלו להתחיל לעבוד ולפתח קריירה מצליחה. מעבר לכך וודאי שתוכלו ליהנות מההטבות הקבועות בחוק מבחינה כלכלית ותעסוקתית – כולל כל הזכויות וההטבות שפורטו כאן.

כדאי לדעת שלפי הנתונים שבידינו, בוגרי מכללת שנקר הנדסאים זוכים לביקוש גבוה ולשכר גבוה מהממוצע. בנוסף לכך הם מגיעים מוכנים לעבודה לאחר שרכשו גם ידע תיאורטי וגם כלים פרקטיים וניסיון מעשי בשטח בזמן הלימודים – עם דגש מיוחד על הפן המעשי.

אם אתם מתעניינים בלימודי הנדסאי או בלימודי תעודה, צרו איתנו קשר במספר הטלפון 03-6402100 או בטופס הנמצא כאן, ותקבלו את כל המידע שאתם צריכים – כולל ייעוץ בדבר מימוש מלא של זכויות הנדסאים