הנדסאי בניין פותרים את בעיית ההצפות בחורף

על הנייר, יש בארץ חורף. זה אולי לא חורף כמו בשאר חלקי העולם, אבל עדיין יורד כאן גשם. ומה קורה כשיורד גשם? יש פקקים, רחובות שלמים מוצפים, מים מחלחלים למבנים תת-קרקעיים ומכוניות נלכדות בשלוליות ענק.
למה זה קורה בכל חורף? האם זה רק בישראל ומה הפתרון של הנדסאי הבניין?

למה יש הצפות בחורף?

איך זה עובד בטבע?

אדים עולים מהים ובתנאים מסוימים הם יוצרים עננים שמורידים משקעים. המים נספגים באדמה, מזינים צמחים ובעלי חיים וזורמים בנחלים, באגמים ובים, מהם הם מתאדים בחזרה לאוויר וחוזר חלילה.

איך זה עובד בעיר?

באזורים רבים בעיר האדמה מכוסה בבטון, חומר שאינו סופג. המשקעים שיורדים אל הקרקע אינם נספגים, ומחפשים מקום להתנקז אליו.
תעלות הניקוז באזורים העירוניים אינן בנויות לקליטת כמות גדולה של גשם בזמן קצוב, ולכן רוב המים נשארים על-פני הבטון, עולים על גדותיהם ומציפים את הרחובות.
הנדסאי בניין פותרים את בעיית הצפות החורף - שנקר הנדסאים

מה הפתרון של הנדסאי הבניין?

חשוב לציין כי הכנה נכונה של תשתית הניקוז לפני כל חורף, יכולה להקטין את היקף הבעיה באופן משמעותי; לפני הגשם הראשון יש לדאוג לנקות את התעלות מהלכלוך שהצטבר בהן במהלך הקיץ.
בניגוד למה שאנחנו אולי חושבים בכל חורף כשמראות המכוניות הטובעות חוזרים, ההצפות הן נחלת ערים רבות בעולם. כיוון שתוחלת החיים עולה באופן תדיר ויש צורך ביותר מבנים למגורים, השטחים הירוקים פוחתים לטובת משטחי בטון. בארץ יש (וכנראה שיישארו עוד הרבה זמן) מבנים שנבנו לפני שנות ה-60/70, אז לא היתה מחשבה על מערכות ניקוז.
ככל שיהיו אזורים רבים יותר שבהם הבניה החדשה תחליף את הבניה הישנה, בעיית הניקוז תדחק הצידה – כל עוד נדאג לנקות בזמן את תעלות הניקוז.

פתרון טכנולוגי חליפי לבעיית הניקוז

שימו לב לפתרון הבא – משטח מורכב, העשוי שכבות שביניהן מרווחים לקליטת נוזלים, ופתח ניקוז תת-קרקעי.
חברת Techno Bloc הקנדית, מצאה פתרון למשטחים עירוניים, ויצרה מערכת מיוחדת שבנויה מחומרים המאפשר חלחול של המים אל האדמה, וגם סינון שלהם מהלכלוך שצברו בדרך כדי לשפר את איכותם.

הנדסאי בניין למען הקהילה

הנדסאי ומהנדסי בניין אחראיים על כל מה שקשור למבנים בסביבה העירונית שבה אנו חיים. הם מבינים מערכות מורכבות הדרושות לתפקוד מבנים ויודעים לתכנן מבנים המתאימים למגורים וכן מבנים קהילתיים ומוסדות.
הנדסאים שלמדו הנדסה אזרחית בשנקר הנדסאים, בחרו להתמחות באחד משני המסלולים:
  • מסלול לניהול הבניה, שהכשיר אותם לעבודה בניהול אתרי בניה ובפיקוח על עבודות בנייה
  • מסלול לתכנון מבנים, שהקנה להם זכות חתימה לתכנון מבנים עד גובה 4 קומות (בכפוף לחוק התכנון והבניה), וגם הם יכולים לעבוד בניהול, פיקוח וביצוע.

למה כדאי ללמוד תואר הנדסאי?

השוק המקצועי בארץ משווע להנדסאים מכל התחומים, ובשל תנופת הבניה העצומה בארץ, יש ביקוש חסר תקדים להנדסאי בניין ישראלים שינהלו את העבודה בשטח. סטודנטים לתואר הנדסאי בניין/אזרחית מבטיחים לעצמם עבודה עם הכנסה גבוהה מהרגע שסיימו את לימודיהם.
רוצים לשמוע עוד על תואר הנדסאי בנין?
התקשרו אלינו: 03-6402100
שלחו לנו מייל: course@shenkar.ac.il