הנדסאי אדריכלות נוף שכר – כמה באמת מרוויח הנדסאי אדריכלות נוף?

אם אתם מעוניינים ברגעים אלו ממש בלימודי הנדסאי אדריכלות נוף – חובתכם וזכותכם להתעניין בסוגיית השכר. התשובה הישירה ביותר לשאלה כמה מרוויח הנדסאי אדריכלות נוף היא שהשכר תלוי בשני פרמטרים עיקריים: רמת הניסיון ומקום העבודה, משמע האם מדובר בעבודה בחברה פרטית או בעבודה במגזר הציבורי. כמו כן, נכון לכתיבת שורות אלו (בשנת 2022) ישנו חוסר אדיר במשק בכל הקשור להנדסאי אדריכלות נוף – ומשרדי המתכננים משוועים למתכננים צעירים. כל הפרטים, הנתונים והמספרים שאתם מחפשים מחכים לכם כאן.

לימודי אדריכלות נוף – מה לומדים בפועל?

במהלך הלימודים לומדים הסטודנטים לתכנן, לפתח ולעצב את הסביבה הבנויה והסביבה הפתוחה, את הנוף ואת החללים הפתוחים במרחב העירוני. הם לומדים לאזן בין שטחים בנויים ושטחים ירוקים ומשפיעים במידה רבה גם על איכות הסביבה ועל הקשר וההרמוניה העדינה שבין הטבע, החי, הצומח והאדם. לאחר לימודיהם, הם מממשים הלכה למעשה את מה שהם למדו בשכונות מגורים, במתחמים היסטוריים לשימור, באזורי בילוי ונופש, באזורים ציבוריים ובתשתיות תחבורה.

הנדסאי אדריכלות נוף מעצבים ומתכננים בין היתר גם:

  • חצרות בתים
  • מתחמי חוץ של מבנים ציבוריים
  • גנים ציבוריים, גני משחקים, פארקים ושטחי חוץ פתוחים
  • מדרכות, טיילות, שבילים וכיכרות
  • בריכות

הנדסאי אדריכלות נוף שכר – רמת הניסיון מכריעה

הנדסאים שהשלימו את לימודיהם, שאורכים כשנתיים, יוצאים לשוק בלי ניסיון מעשי. כמו כמעט בכל מקצוע – השכר שלו או שלה יעלו עם הזמן. בדקנו עם הנדסאים שסיימו את מסלול ההכשרה אצלנו בשנקר הנדסאים, ואלו הנתונים העדכניים והאקטואליים ביותר בכל הקשור לשכר החודשי שהם מרוויחים:

  • ללא ניסיון – 7,500 ₪ – 8,500 ₪ 
  • 2-3 שנות ניסיון – 10,000 ₪ – 12,000 ₪ 
  • 5-10 שנות ניסיון 12,000 ₪ – 14,000 ₪ 

מגמה העלייה ניכרת וברורה בנתונים המצורפים, וכעבור מספר שנות ניסיון ניתן להכפיל את השכר אם מתמידים. להנדסאי אדריכלות נוף שכר התחלתי לא גבוה, אך אם מתמידים – אין סיבה שלא להגיע לשכר מכובד לכל הדעות.

הנדסאי אדריכלות נוף שכרפרטי או ציבורי?

הנדסאי אדריכלות נוף יכול ויכולה לעבוד לאחר סיום לימודיהם במגוון מקומות עבודה שונים ובעלי אופי שונה בתכלית, כמו למשל:

  • משרדי אדריכלות, הנדסה ואדריכלות נוף
  • חברות פרטיות העוסקות בפיתוח ושיווק ריצופים, בריכות נוי, בריכות שחייה, גנים, מבנים קלים – ועוד 
  • רשויות מקומיות וגופים ממשלתיים וממלכתיים כמו רשות הטבע והגנים וקרן קיימת לישראל

בעוד 2 האפשרויות הראשונות מתייחסות למגזר הפרטי, האפשרות השלישית מתייחסת למגזר הציבורי. כמו במקרים רבים אחרים, גם בכל הקשור להנדסאי אדריכלות נוף שכר – השכר הממוצע במגזר הפרטי גבוה יותר מאשר השכר הממוצע במגזר הציבורי. לעיתים התנאים הסוציאליים במגזר הציבורי טובים יותר, אך זה לא תמיד המצב, ובכל מקרה השכר הממוצע במגזר הפרטי גבוה יותר.

האם ישתלם לכם להיות הנדסאי אדריכלות נוף מבחינה כלכלית?

מתלבטים אם ללמוד במסלול אדריכלות נוף? מצוין, וטוב שכך – מדובר בהחלטה חשובה. נסו להתחשב כעת בנקודות הבאות:

  • מהנדסים אמנם מרווחים יותר מהנדסאים, אך הנדסאי אדריכלות נוף מנוסה יכול להרוויח שכר דומה למהנדס בעל ניסיון מועט. 
  • הלימודים אורכים שנתיים בלבד. משמעות הדבר היא שתוכלו להתחיל לצבור ניסיון מקצועי בשלב מוקדם, להרוויח כסף בשלב מוקדם ולהתקדם בסולם השכר בשלב מוקדם.
  • מדובר בתחום בצמיחה. אנחנו חיים בעידן שבו מושם דגש משמעותי על איכות הסביבה ועל האיזון בין העיר לטבע, בין הטבע לאדם ובין השטחים הבנויים והשטחים הירוקים. הפיתוח הסביבתי נמצא בשיאו והעולם כולו חווה תנופת בנייה, מה שמעצים את חשיבותם של תכנון ועיצוב הנוף והסביבה.

בשורה התחתונה, אם המקצוע מעניין אתכם – אין סיבה שלא לנסות להתקבל למסלול אדריכלות נוף בשנקר הנדסאים. בכל הקשור למשכורת – להנדסאי אדריכלות נוף שכר נאה, ובפרט לאחר שהוא או היא צוברים ניסיון, ובהחלט מדובר במקצוע מבוקש ומפרנס כאחד. שיהיה לכם בהצלחה ובהנאה.

למידע נוסף על טבלת שכר הנדסאים 

מוזמנים לקרוא גם על לימודי תעודה

שאלות נפוצות

האם המקצוע מתגמל?

בהחלט. כבר בסוף הלימודים, ללא ניסיון מעשי, ניתן להרוויח כ- 7,500 - 8,500 ₪. כמו בכל מקצוע, ככל שתתקדמו ותצברו ניסיון, כך יעלה גם השכר. חד משמעית מדובר במקצוע מבוקש ומתגמל.

האם יש ביקוש להנדסאי אדריכלות נוף?

כן, מאוד. יש ביקוש גם במגזר הציבורי וגם במגזר הפרטי. כמו למשל משרדי אדריכלות, הנדסה ואדריכלות נוף, חברות פרטיות העוסקות בפיתוח ושיווק ריצופים, בריכות נוי, בריכות שחייה, גנים, מבנים קלים, רשויות מקומיות וגופים ממשלתיים וממלכתיים כמו רשות הטבע והגנים וקרן קיימת לישראל.