הייטק בעידן הקורונה

בניגוד לתחומי תעסוקה אחרים, תחום ההייטק פחות הושפע ממשבר הקורונה הנוכחי והדרישה למהנדסי והנדסאי תוכנה רק הולכת וגוברת. הסיבות לכך הן רבות, אולם העיקרית בהן היא העובדה שעסקים רבים שעד עתה לא נזקקו לשירותי IT, נאלצים כעת להתאים את עצמם למציאות של ריחוק חברתי ולחשוב על פתרונות דיגיטליים, אם ברצונם להמשיך ולהתפרנס. מכאן מגיעה הדרישה הגוברת לכל מקצועות התוכנה וביניהם גם הנדסאי התוכנה. בתי עסק רבים מעוניינים בנכסים דיגיטליים, כמו למשל אפליקציות מובייל, תחזוקה שלהן ותפעולן, נושא שנלמד בהרחבה במגמת הנדסאי התוכנה.

לצד המגמות החדשות, המעבר הפתאומי לעבודה מהבית נותן אף הוא אותותיו גם בקרב חברות מבוססות, הגדולה ביניהן היא טוויטר, שהכריזה כי תשאיר את האפשרות לעבוד מהבית לכלל עובדיה ללא הגבלת זמן, צעד הגיוני ומתבקש לאור העובדה שנגיף הקורונה עודנו איתנו ומצבים כאלה יכולים להישנות. עוד ועוד חברות מכריזות על הרחבת האפשרויות לעבודה מהבית, למעשה, זו מגמה שהחלה עוד לפני הקורונה, והמצב החדש רק נתן לה רוח גבית.

הנדסאי תוכנה - למידה מרחוק

 

גם במכללה נעשה מעבר ללמידה מרחוק באמצעים דיגיטליים, על ידי שימוש בתוכנת ZOOM. אחרי חודשיים של לימודים מקוונים ניתן לראות את ההשפעה החיובית של המצב. הלימודים המקוונים איפשרו לסטודנטים לשמור על רצף לימודי ואיכות ההוראה בהחלט יכולה להשתוות להוראה הפרונטלית. למגמת הנדסאי התוכנה יש יתרון על המגמות האחרות, שכן רוב מקצועות הלימוד הם כתיבת תוכנה או לימוד כלים ממחושבים ואת הכל אפשר ללמד מרחוק. הקורסים שמתאים להעביר מרחוק הם בעיקר שפות תכנות, כגון c#, full stack, פייטון, תכנות אפליקציות, גם מקצועות תיאורטיים אפשרי ללמד כך, הכל מתאים ללימוד מקוון.

לסיכום ניתן לומר שהמשבר הנוכחי, שעודנו איתנו, אילץ את עולם התעסוקה להתקדם ולהתאים את עצמו במהירות רבה למצב חדש, שונה משמעותית ממה שהעולם היה רגיל אליו. התחום בו המעבר היה הכי חלק הוא ללא ספק תחום ההייטק, וכך גם הלימודים של המקצוע. הנדסאי תוכנה היה ונותר מקצוע מבוקש שבצידו אפשרויות קידום והתפתחות רבות, והכל ניתן לעשות גם מהבית.

מוזמנים לקרוא גם על לימודי תעודה