האם כדאי לעבוד בזמן הלימודים? להלן כל השיקולים שאתם צריכים להכיר

סטודנטים רבים מעוניינים לשלב בין עבודה לבין לימודים. יש לכך יתרונות ברורים וחסרונות ברורים. יתרה מכך, לא תמיד באמת ניתן לעבוד בזמן הלימודים, ויש לבחון כל מקרה לגופו, וזאת כתלות במסלול הלימודים, במוסד שבו אתם לומדים ובסוג ואופי העבודה. רוצים לדעת האם כדאי לעבוד בזמן הלימודים? לשם כך כדאי שתקראו את מה שכתבנו לכם מתוך הניסיון הרב שלנו ושל הבוגרים שלנו בשנקר הנדסאים. 

מהם היתרונות של עבודה בזמן הלימודים?

לעבודה בזמן הלימודים מספר יתרונות חשובים ומועילים:

  • כל עוד מדובר בהתנסות מעשית במקצוע שאתם לומדים, עבודה בזמן הלימודים תאפשר לכם להשיג ניסיון מעשי ממשי כבר בזמן הלימודים וכך לצאת עם יתרון ברור לשוק העבודה. בנוסף תסייע לכם להשיג קשרים מקצועיים חשובים
  • עבודה בתחום שלכם בזמן הלימודים עשויה להפוך לעבודה קבועה לאחר הלימודים
  • תוכלו לתרגל וליישם את מה שאתם לומדים בשטח, באופן חי ואמיתי, וכך לשפר גם את ההבנה שלכם בחומר הנלמד, מה שיכול לעזור לכם להשיג ציונים טובים יותר 
  • תוכלו להשלים הכנסה או לשמור על הפרנסה הקיימת שלכם וכך לממן את הלימודים בקלות, דבר בעל חשיבות רבה במיוחד למי שעושים הסבה מקצועית בגיל מתקדם יחסית

מהם החסרונות של עבודה בזמן הלימודים?

לעבודה בזמן הלימודים ישנם גם מספר חסרונות שחשוב שתכירו מראש:

  • העבודה עלולה להוביל לשחיקה בעקבות חוסר איזון בין עבודה, לימודים ופנאי
  • השילוב עשוי לעייף אתכם או לגזול מכם זמן רב מדי, מה שיקשה עליכם למצות את פוטנציאל ההצלחה שלכם הן בעבודה והן בלימודים
  • עבודה בזמן הלימודים מגדילה את כמות הלחצים איתם הסטודנטים צריכים להתמודד – מה שבהחלט לא מתאים לכל אחד או אחת
  • עבודה בזמן הלימודים עלולה לפגוע בציונים שלכם אם אין לכם מספיק זמן להשקיע בלימודים כמו שצריך וכמו שמתבקש

שילוב בין עבודה ללימודים בשנקר הנדסאים

אחד היתרונות של לימודי תעודה במכללת שנקר הנדסאים היא האפשרות לשלב בין עבודה ללימודים. זה נכון בפרט כאשר מדובר במסלול לימודי ערב – שיאפשר לכם להמשיך לעבוד כרגיל במהלך שעות היום בזמן שאתם לומדים את המקצוע החדש בשעות הערב. כך תוכלו לצאת מהלימודים עם אקסטרה ניסיון פרקטי ביד, וזאת בנוסף לניסיון המעשי שתרכשו במהלך הלימודים בעבודה בשטח עם לקוחות אמיתיים.

אם תבחרו במסלול לימודי בוקר, תוכלו לעבוד באותה המידה בשעות הערב, אך במצב זה כנראה שמדובר בעבודה שאיננה בתחום הלימודים שלכם. גם אם לא תרכשו באופן זה ניסיון מעשי רלוונטי לתחום שאתם לומדים, זוהי דרך טובה לממן את הלימודים. אנשים שמבצעים הסבה מקצועית, ולא יכולים לוותר על אפיק ההכנסה שלהם בזמן הלימודים, ירוויחו רבות מהאפשרות לעבוד גם בזמן הלימודים. 

עבודה כפרילנס במהלך הלימודים

עבודה כפרילנסרים מאפשרת לכם גמישות, כך שאתם יכולים לבחור מתי לבצע אותה. האפשרות לבנות את לוח הזמנים שלכם בעצמכם תעזור לכם לקחת פרויקטים פרילנסרים ולבצע אותם בשעות הפנאי שלכם או בשעות שבהן אתם לא לומדים, בין אם מדובר בשעות הבוקר, שעות הערב או אפילו בסופי השבוע – כראות עיניכם. לעיתים קל יותר לשלב בין עבודה ללימודים כאשר מדובר בעבודת פרילנס.

מסלולים שונים – דרישות שונות

בכל הנוגע לשאלה האם כדאי לעבוד בזמן הלימודים חשוב גם להתייחס למסלול הספציפי בו אתם מתעניינים. למסלולים השונים יש דרישות שונות מבחינת כמות השעות השבועית שאתם צריכים להשקיע בלימודים, הן בלימודים במכללה והן בשיעורי בית, לכן עם חלקם יותר קל לשלב עבודה ועם חלקם פחות. גם אורך המסלול משתנה בין מסלול למסלול וחשוב לבדוק מראש אם עבודה בזמן הלימודים היא בגדר קריטית עבורכם.

האם כדאי לעבוד בזמן הלימודים? זה גם עניין של אישיות ויכולות 

במכללת שנקר הנדסאים תוכלו לעבוד בזמן הלימודים ובפרט אם אתם לומדים במסלול לימודי ערב – אך לא לכל הסטודנטים זה מתאים מבחינה אישית. סטודנטים בעלי משמעת עצמית גבוהה, יכולת בנייה ועמידה בלוחות זמנים ויכולות למידה גבוהות יצליחו לשלב בין עבודה ללימודים באופן מוצלח יותר ממי שמתקשים בכך. לפני שאתם מחליטים לשלב בין עבודה ללימודים, בין אם מדובר בקורס מקצועי או בלימודי הנדסאים, חשבו על מה אתם באמת יכולים לעשות – ולעשות היטב. בכל מקרה חשוב לוודא שאתם נותנים תשומת לב גבוהה ויכולים לתפקד באופן אידיאלי גם בעבודה וגם בלימודים במידה ואתם מתכננים לשלב ביניהם.