לימודי הנדסה אזרחית

בתקופה בה פיתוח התשתיות והבנייה בישראל נמצא בשיאו, והביקוש לדיור רק הולך וגובר, תמיד קיים צורך במקצוענים בתחום הנדסת הבניין וההנדסה האזרחית. לימודי הנדסאי בניין בשנקר הנדסאים מציעים לסטודנטים את המסלול הישיר כדי לקחת חלק מהמקצוע המשלב חדשנות עם אחריות, וגם מספק הזדמנויות מרתקות להתפתח בקריירה. במסלול שלנו תקבלו את כל הכלים כדי להשתלב ולהתפתח ולהצליח.

לימודי הנדסאי בניין (או בשמם הנוסף לימודי הנדסה אזרחית) עוסקים בתכנון קונסטרוקציה, תכנון תהליך עבודה, בניהול ופיקוח על ביצוע מהיסודות, דרך השלד ועד לגמר, כולל מבנים כגון: מבני מגורים, בנייני משרדים ותעשייה, מערכות ביוב, כבישים, נמלים, שדות תעופה, גשרים, סכרים, מתקני אנרגיה ועוד. 

בהמשך לכך, הנדסאי אזרחי אמון בין היתר על עמידות וחוזק המבנה, על ניהול הפרויקט ובקרה עליו. על כן, הנדסה אזרחית היא רכיב חשוב ומשמעותי בשמירה על התשתיות, על המגזר התעשייתי, ועל ביטחון האזרחים.

במהלך הלימודים בשנקר הנדסאים, תקבלו את הכלים הנדרשים כדי להשתלב בתהליכים של תכנון הנדסי, ניהול פרויקטים, פיתוח אזרחי ועוד. גם תקבלו כלים רבים בצד הניהולי של המקצוע והבנה עסקית. 

למי מתאימים לימודי הנדסה אזרחית?

לימודים אלו מתאימים לכל מי שמעוניין לרכוש מקצוע מעניין, משמעותי, מאתגר ופרקטי , ובעל זיקה לעולם התוכן הריאלי ולמקצועות ההנדסה בפרט. יתר על כן, נדרשת למקצוע חשיבה אנליטית, נכונות להשקיע בלימודים ורצון להצליח. 

נוסף על כך, הלימודים כוללים מגוון תחומים ומיומנויות (לדוגמה, נדרש ידע מקצועי לצד יכולת לנהל פרויקטים ולפקח על עובדים). לכן, לימודים אלו מתאימים למי שמסוגל להעמיק בחומר, ללמוד מספר רב של תחומים במקביל, ולהשקיע בכל אחד מהם בנפרד.

תנאי קבלה להנדסאי בניין (לימודי הנדסה אזרחית) בשנקר הנדסאים

תנאי הקבלה למסלול הנדסאי בניין בשנקר הנדסאים הם: תעודת בגרות הכוללת 3 יחידות לימוד לפחות במתמטיקה עם ציון חיובי; או לחילופין תעודת בגרות חלקית הכוללת: 3 יח”ל במתמטיקה, 3 יח”ל באנגלית, 2 יח”ל בעברית.

מבנה הלימודים להנדסאי בניין (הנדסה אזרחית)

הנדסה אזרחית אזרחית היא תחום רחב אשר מציע כולל התמחויות ותפקידים שונים. בתוכם, לימודי הנדסאי בניין אורכים בהתאם למגמה והתמחות, כאשר השנתיים הראשונות ללימודים הן משותפות לשתי המגמות יחד. סטודנטים במגמת תכנון מבנים, לומדים למעשה סמסטר אחד נוסף (חצי שנה נוספת). שתי המגמות הקיימות במסלול הן:

  • מגמת ניהול הבניה – אורך הלימודים בלימודי יום הוא שנתיים, ובלימודי ערב שלוש שנים.
  • מגמת תכנון מבנים – אורך הלימודים בלימודי יום הוא שנתיים וחצי, ובלימודי ערב שלוש וחצי שנים.

בהקשר זה, שנקר הנדסאים מציעה אפשרות נוספת של השלמת התואר רק בלימודי ערב. לימודי ערב מאריכים את לימודי התואר בשנה סך הכל, אך מאפשרים גמישות לסטודנטים 

נושאי הלימוד במסלול

לימודי הנדסאי בניין בשנקר הנדסאים כוללים לימודים תיאורטיים ולימודים מעשיים המרכיבים את עולם ההנדסה האזרחית. במהלך הלימודים הסטודנטים יבחרו במגמת התמחות אחת מבין שתיים: הראשונה, מגמת ניהול הבניה – עבודה בניהול אתרי בניה ובפיקוח על עבודות בניה. השניה, מגמת תכנון מבנים – עבודה בניהול פיקוח וביצוע. כמו כן, בוגרי מגמה זו יקבלו זכות חתימה לתכנון מבנים שגובהם עד 4 קומות.

נושאי הלימוד שנלמדים כחלק ממקצועות הרקע הם: מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית טכנית, שרטוט טכני, יישומי מחשב, תורת הבניה, חומרי בנין,  דיני תכנון, שירותי בנין, שרטוט אדריכלי, גיאודזיה, כבישים ותשתיות.

בהמשך לכך, נושאי הלימוד שנכללים במקצועות ההתמחות הם: ניהול אתר, פיקוח על הבניה, ניהול הבניה, מעבדות, תחשיב תמחיר, בטיחות בבניה, תכן מבנים וסטטיקה. כמו גם, קונסטרוקציות בטון, פלדה ועץ; תכן הנדסי, שרטוט, קונסטרוקציות קרקע ובסוס, ״אוטוקד״ (תוכנה לשרטוט), עתיר (תוכנה לחישוב סטטי), בינארית (תוכנה לחישובי כמויות), ms-project (תוכנה לחישוב לוחות זמנים).

תעודה בסיום הלימודים

סיום הלימודים מקנה לבוגרי המגמה מספר זכויות וסמכויות – בהתאם למגמה ולהתמחות. 

זכויות אלו כוללות בין היתר: הרשאה לחתום כ”אחראי על תכנון השלד” של מבנים עד 4 קומות (רלוונטי להנדסאי בניין עם התמחות בקונסטרוקציות). כמו כן, הנדסאי בניין עם התמחות בניהול הבנייה רשאי לחתום “כאחראי על ביצוע השלד”. 

מעבר לכך, ההנדסאי יכול להירשם אצל רשם הקבלנים כ”קבלן רשום” לאחר תקופת ניסיון בעבודתו (בכפוף לתנאי רשם הקבלנים). נוסף לכך, הנדסאי בניין שהצליח בבחינה הממלכתית בבטיחות, יוכל לבקש להירשם כמנהל עבודה מוסמך (בכפוף לתקנות משרד העבודה).

אפשרויות תעסוקה עם תעודת הנדסאי בניין בתום לימודי הנדסה אזרחית

עם המשך הצמיחה המהירה של מדינת ישראל, תמיד יש ביקוש לבוגרי לימודי ההנדסה האזרחית בשוק העבודה, ובמיוחד בוגרי מסלול הנדסאי בניין בשנקר הנדסאים. הבוגרים יכולים להשתלב במגוון של משרות ניהול, תכנון, ביצוע, ופיקוח על פרויקטים של בנייה. 

השוק מציע מבחר רחב של משרות בתחום הבניה ביניהן:  הנדסאי ביצוע, בודקי תוכניות בוועדה מקומית / מחוזית לתכנון ובנייה, קונסטרוקטורים, קבלן רשום, מנהל עבודה וכו׳.

שנקר הנדסאים: איתנו תצליח!

מסלול הנדסת בניין והנדסה אזרחית במכללת שנקר הנדסאים, מכשיר הנדסאי בניין מקצועיים ומעולים; שיכולים להשתלב במהירות ובקלות בשוק העבודה. שנקר הנדסאים מציעה תכנית לימודים מעשירה, מגוונת, מאתגרת וכן מקצוע פרקטי וגמיש לחיים.