מעוניינים ללמוד לימודי עיצוב? אתם חייבים לקרוא את הכתבה לפני שתחליטו מה ללמוד

מעוניינים ללמוד לימודי עיצוב? אתם חייבים לקרוא את הכתבה לפני שתחליטו מה ללמוד

עיצוב אפנה

תחום עיצוב הטקסטיל והלבוש הינו תחום פופולרי בכל רחבי העולם. המודעות הגבוהה לאמירה של לבוש, סגנון ואקססוריז מאפיינת את תקופתנו. לימודי עיצוב אפנה בבתי הספר השונים מקנים לסטודנט את כל הדרוש על מנת לעצב קולקציות עצמאיות- החל מהידע הבסיסי של רישום, חומרים, כלי עבודה ועד לזיהוי טרנדים, תדמיתנות ותפירה, גיבוש קונספט, חותם אישי ועוד.

בין בתי הספר העיקריים בהם מגמת עיצוב אפנה: שנקר, בצלאל (צורפות ואפנה), ויצו חיפה ועוד.

במסגרת הקבלה ללימודים, לביה"ס השונים מבחני קבלה ביניהם בחינות מעשיות ברישום וצבע, בעיצוב אפנה (אין דרישה לידע קודם), הגשת תיק עבודות, תרגילי בית וראיון קבלה.

 

עיצוב טקסטיל

מסלול  לימודים זה קיים במכללת "שנקר". במסגרת הקבלה ללימודים המועמד יקבל סדרת תרגילי בית שמטרתם לזהות את הרגישות החזותית והחומרית של המועמד בהקשר הטקסטילי וראיון קבלה שבמסגרתו הצגה של תיק עבודות (לא כולל את תרגילי הבית)

על המסלול,  מתוך אתר שנקר:

 "עולם הטקסטיל – כפי שמופיע במסורות העתיקות בכל התרבויות, כמו גם בקדמת הטכנולוגיה והמדע כיום – היה ועודנו דיסיפלינת ייצור ויצירה המחברת בין האמנות, האומנות (Arts&Crafts) והעיצוב. המשטח הטקסטילי, בין שהוא אריג או סריג ובין שהוא תוצר של דחיסה והדבקה (non-woven), משמש מתמיד כחומר גלם בסיסי ביצירת מרבית החפצים בעולמנו ובעיקרם: לבוש ואופנה, עיצוב המוצר ואדריכלות.

המחלקה לעיצוב טקסטיל מקנה את הידע והכלים ליצירה מקצועית, אותנטית ורלוונטית בתחום זה; היא נוגעת במהות התפיסה הטקסטילית (תאוריה) כמו גם בטכנולוגיות יצירה ממש (מעשי). המחלקה מפתחת את יכולות העיצוב בכלל ואת עיצוב המשטח (Surface Design) בפרט. בתוך כך, מתאפשרים שיתופי פעולה מפרים עם מעצבים בתחומים אחרים ועם מחלקות אחרות. כמו כן, מעודדת יצירת פרוייקטים עם מפעלים ומעצבי טקסטיל בארץ ובחו"ל."


במחלקת הטקסטיל נמתחים, נחקרים ונבחנים בהתמדה גבולות מקצועות ההדפסה, האריגה והסריגה. הנושאים המהותיים הינם: Surface-design, קו התפר שבין הדו מימד לתלת מימד, חומרים רכים, Non-Woven, סיבים וחוטים אינטליגנטים (sensors), בדים חכמים, חומרים משתנים, גיאומטריות חדשות, משטחים וירטואליים ויישומם בחלל. עיסוק בנושאים אלו בשילוב יכולות נרכשות בתחום הדימוי הוויזואלי מקנים אפשרות ביטוי ויצירה במקום בו אנו נדרשים ליצור עבור מיצבי חלל, מופע או תלבושות לתיאטרון מאידך, כמו גם למצות יכולות שונות מאלו לתחום מוצרים רפואיים ואלקטרוניים

חשיבות רבה ניתנת ליצירה חד פעמית או בסדרות קטנות One off כאמירה עיצובית פרי מחקר ודיאלוג בתוך עולם העיצוב. בעבודה זו ניתנת ההזדמנות לפיתוח דימויים ומטאפורות וליצירת שפה ויזואלית ייחודית למקום ולזמן. דיאלוג זה מתרחש בתקשורת, באקדמיה, בגלריות ובמוזיאונים, אולם ביכולתו להוות מנוף לביטוי אותנטי של כאן ועכשיו אשר עשוי לקדם ולהוביל את התעשייה."



עיצוב פנים, מבנה וסביבה

מסלול זה מתקיים במכללת "שנקר". במסגרת הקבלה למסלול המועמד ניגש למבחן מעשי הכולל: מבחן אינטליגנציה מרחבית, מבחן רישום וצבע, מבחן ברישום לעיצוב, עבודה מעשית (בהנחיה) והגשת תרגיל בית.

על המסלול מתוך אתר "שנקר":

"המחלקה לעיצוב פנים-מבנה וסביבה בשנקר עוסקת בתוכן החלל הבנוי – תחום מחקר ללימוד תהליכי יצירת המרחב התלת-ממדי של חלל וצורה. הגדרת העיצוב כ"תוכן" מהווה מאפיין ייחודי המוביל לדגם חינוך בתחום העיצוב: יצירת תפיסה פדגוגית חדשה המבוססת על המדיה הדיגיטאלית כאמצעי המאפשר שילוב אומנויות וטכנולוגיה בחיפוש אחר "שפות עיצוב" חדשות. ייחודה ביצירת סביבת לימודים מקיפה ובקיום רמה גבוהה של חקר והוראה בכלי יצירה ותכן, לעיצוב וייצור דיגיטאליים

תכנית הלימודים נבנתה מתוך הכרה כי העידן הדיגיטאלי, כמו העידן התעשייתי שקדם לו, משפיע לא רק על הדרך בה מעצבים אלא גם על הדרך בה מייצרים. בעידן התעשייתי בחן תחום העיצוב בעיקר את צורתו של האובייקט והתמקד בעיסוק הסגנוני של דפוסי סדר קלאסיים. כיום, הדיון בתוכן האובייקט עוסק בהגדרתו הגיאומטרית הנגזרת מבחינת הפרמטרים של תהליכי יצירתו ועיצובו

הגדרה ומטרת התוכנית 
מטרת התוכנית האקדמית לתואר ראשון בעיצוב פנים – מבנה וסביבה היא להכשיר חוקרים ומעצבים, שיידעו להתמודד עם בעיות שדורשות ידע בין-תחומי (בהנדסה ועיצוב) והבנת השימוש בממשקי מחשב לצד התפתחויות בתחומי התכן ועיצוב פנים המבנה על מערכות השירות המרכיבות אותו. מעצבים אלה יהוו את חוד החנית כתומכי מערכות מחשוב במשרדי תכנון, בתעשיות הבניה, בעיצוב פנים, באוניברסיטאות, במכוני מחקר הבניה ובמגזר הציבורי. הדבר דורש הגדרת בסיס ידע בעיצוב פנים ותחומים נלווים, ניסוחו כתוכן פדגוגי ופיתוחו באמצעות מחקרים

נושא עיצוב הפנים כרוך בידע מקצועי הכולל תכנון חלל הפנים למגוון רחב של פעילויות אנושיות המתבצעות בסביבה הבנויה. תכנון מרחב פנים דורש ידע אודות הפעילויות המתרחשות במרחב, תכונותיהן הארגונומיות והתפקודיות, ידע אודות ההיבטים הנוגעים לאיכויות חלל הפנים כולל ערכים אסתטיים, ידע אודות המערכות הפיזיות המאפשרות שימוש בחלל פנים בתנאים סביבתיים שונים, ידע בניהול מרחבי ועוד. מטרת תוכנית הלימודים היא לאפשר הקניית בסיס מידע זה באמצעות גישה חינוכית המוגדרת בבהירות, מובנית ומתואמת היטב במובן החינוכי."

עיצוב תכשיטים  (צורפות)

תכשיטים הינם מוצר ותיק בהיסטוריה האנושית- החל משמחר הזמנים ניתן למצוא עדויות לקיומם של אביזרי קישוט שונים שמטרתם להדגיש, להבדיל ולהגדיר את המשתמש. גם בעולם המודרני אביזרים אלו מתקיימים בשלל צורות ואמירות, ביניהם עולם התכשיטים והאקססוריז העשיר. במסגרת לימודי תכשיטנות הסטודנט נחשף להיסטוריה של התכשיטים, שיטות עבודה, חומרים שונים, אמירה עיצובית, ביטוי אישי, טכניקות, טכנולוגיות והרשימה עוד ארוכה.

במסגרת הקבלה למוסדות השונים, על המועמד לעבור בחינות שונות, ביניהן בחינות מעשיות של רישום, עבודה בחומרים שונים, הגשת תיק עבודות וראיון קבלה אישי.

 

 

עיצוב תעשייתי

כמעט כל המוצרים שמקיפים אותנו הינם תוצר של עיצוב תעשייתי. בעולם המודרני שמתהדר בטכנולוגיות חדישות ומתעדכנות ואינספור מוצרים, החל מגאדג'טים וכלה במכוניות, העיצוב התעשייתי הינו במגמה מתחזקת ונוכחת. במסגרת הלימודים הסטודנט לומד להעביר תחושה לעיצוב, אמירה לצורה ופונקציה שימושית לחוויה חושית.

לימודים אלו מתקיימים במוסדות רבים בארץ, הקבלה מותנית בין היתר בבחינות מעשיות של רישום, עיצוב, תרגילי בית מוגדרים, הגשת תיק עבודות וראיון קבלה אישי.

 

תקשורת חזותית

לימודים אלו ידועים גם כ"לימודי עיצוב גרפי". בתקופה בה האינטרנט, הסמארטפונים והאפליקציות תופסים חלק יותר ויותר גדול מעולמנו, מעצב טוב דרוש לתהליך וליצירה של כל פרט, שכן עיצוב נכון וממשק-משתמש פרקטי וחכם הינם גורמים קריטיים להצלחה. תחום זה כמובן גם משתייך כבר שנים רבות לעולם הדפוס על כל חלקיו- עיתונות, הוצאות לאור, פרסום וכו'.  במסגרת הלימודים היכרות עם עולם העיצוב התיאורטי והמעשי, למידה של תוכנות רבות שקיימות בשוק העבודה ומתעדכנות כל הזמן, הכרה של השווקים והפלטפורמות עבודה השונות ועוד.

במסגרת הקבלה למוסדות הלימוד השונים על המועמד לעבור בחינות הכוללות בחינות מעשיות בעיצוב ורישום, הגשה של תיק עבודות, תרגילי כיתה וראיון קבלה.

 

אמנות רב תחומית

לימודים אלו מקיפים את תחום האמנות הן מההביט התיאורטי והן מההיבט המעשי- התנסותי. מטרתם לחשוף את הסטודנט למרב התחומים השונים וטכניקות העבודה ודרך תהליך לבנות את הדרך לכל סטודנט ע"פ ההתנסות והלמידה האישיים. דרך ביקורת, סקרנות, ספקנות, אינטואיציה וחשיפה לכלים ויכולות של כל סטודנט- נסללת הדרך לאמן ולאמנות.

במסגרת הקבלה ללימודים על המועמד לעבור מבחני קבלה שכוללים תרגילי בית, הגשת תיק עבודות מגוון במסגרת תחומי האמנות השונים וראיון קבלה אישי.

 

אמנויות המסך

מתוך אתר "שנקר":

"התפתחות הטכנולוגיה והתקשורת הדיגיטלית הביאה לשינוי מהפכני בתפיסתנו את העולם התרבותי. תמורות אלה יצרו שדה פעילות חדש, הניו- מדיה, המאפשר ליחיד ליצור קולנוע עצמאי, מסקרן, מרתק ומאתגר. אנימציה וקולנוע נפגשים על צג הטלפון הסלולרי, המחשב, הטלוויזיה, מסך הקולנוע  בגלריה ובמוזיאון.
מרחב הפעולה של המחלקה לאמנויות המסך כולל את תוכניות האנימציה, הקולנוע והוידיאו, ויוצר קשר בין הקולנוע לשדה האמנות ככלי ביטוי.
אנו מעודדים יצירת קולנוע ואנימציה כאפשרות לביטוי אישי ואמנותי ושואפים להבין וללמד את יסודות השפה הקולנועית ובמקביל לחקור ולפתח עקרונות למבנה צורני חדש שונה וייחודי.
לסטודנט במחלקה לאומנויות המסך יש אפשרות מופלאה וייחודית לברוא עולמות, להפיח בהם רוח חיים באמצעות התנועה והכוריאוגרפיה ולמלאם בתוכן באמצעות הסיפור. כל זה יכול להתרחש באמצעות עיפרון פשוט על גבי נייר, תזוזת חפצים במרחב, או באמצעות הטכנולוגיות הדיגיטאליות ותוכנות תלת מימד המשוכללות והעכשוויות ביותר. יוצר הווידיאו והקולנוע יכול להשתחרר מהנרטיב ולהפוך את המצלמה שבידיו לכלי כתיבה. כלי רישום גמיש ושנון כמו שפה כתובה, שירה, פיסול או ציור מבקש להביע תשוקות, מחשבות ורעיונות, או לחילופין לתעד ולספר סיפור. הקולנוע, הוידיאו והאנימציה פוגשים זה את זה על גבי המסך
תכנית הלימודים של המחלקה לאמנויות המסך, המשלבת את תחומי הקולנוע הוידיאו והאנימציה, מכוונת את הסטודנטים לפתח מבט חד ושפה אישית, כדי ליצור אנימציה,  קולנוע תיעודי, קולנוע אישי וניסיוני, אמנות וידאו וניו מדיה המנוסחת על-ידי אמן השולט בכלים ובמדיום, ומרחיב את גבולות השפה ומייצר אמירות ושאלות בעלות משמעת ותוקף חברתי, פוליטי, ביקורתי, אישי ותרבותי.
אנו מבקשים לפתח יוצרי קולנוע ואנימציה עצמאיים,  רב תחומיים ומקצועיים בעלי יכולת ותשוקה לפתח שדות אמנותיים חדשים תוך פריצת דרך במרחב שבין אמנות, קולנוע, אנימציה ומדיה דיגיטאלית אינטראקטיבית."

במסגרת הקבלה ללימודים יום בחינות ברישום ועיצוב, תרגיל בית, הגשת תיק עבודות וראיון קבלה.

 

אדריכלות

תפקיד האדריכל מכיל בתוכו עיצוב של הסביבה. החל מעיצוב החלל ברמת פרטים וריהוט ועד גורדי שחקים ותכנון עירוני. במסגרת לימודי אדריכלות הסטודנט נחשף לפיתוח קונספט, חשיבה עיצובית, פרקטית, שימושית, להיסטוריה האדריכלית משחר האנושות, רישום, סרטוט ותוכנות ששולטות בשוק. אלו לימודים מקיפים, שמשלבים עיצוב עם הנדסה, רעיון עם מציאות.

במסגרת הקבלה ללימודים על הסטודנט לעבור מבחני קבלה שכוליים מבחנים מעשיים של תפיסה מרחבית, רישום, בניה וראיון קבלה.

 

רק במכינות לעיצוב בשנקר ההכנה המושלמת ללימודי עיצוב מכל הסוגים, התמחויות ארוכות עם המרצים הטובים בישראל. ההרשמה בעיצומה

מאמרים